Produktinformation og vejledning i detailhandlen

På kurset får deltageren kendskab til det omhandlede vareområde. Der arbejdes udfra, at kunderne ønsker en god orientering om varerne samt en kobling til det individuelle behov. Deltageren præsenteres endvidere for metoder og teknikker, som kan anvendes til praktisk salgsarbejde.

Salgs- og servicemedarbejdere der arbejder i detailvirksomheder. Medarbejdere der skal styrke deres viden om et vareområde, og som skal sikres en korrekt produktviden til den individuelle vejledning til kunden.

Deltageren kan i det daglige arbejde med at sælge og udøve kundeservice, give kunden god og bred information om et produkts egenskaber.Deltageren har kendskab til en udvalgt vares egenskaber, fordele og det individuelle udbytte for en given kunde. Deltageren kan vejlede kunden om eventuelt øget udbytte ved køb af supplerende produkter, samt om hensigtsmæssig brug og vedligeholdelse af produkter.Deltageren kan desuden forstå vigtigheden af korrekt behandling af reklamationer efter gældende love og regler samt virksomhedens egne supplerende forskrifter og kan fremskaffe informationer omkring produkter, leverandører og producenter via Internettet.
Skoler som kan udbyde kurset

Nedenfor ser du en liste med skoler, som ikke har hold på holdlisten. Kontakt en af skolerne for at opfordre dem til at oprette hold.

  • Aalborg Handelsskole, Hovedafdeling
    Strandvejen 25, 9000 Aalborg
  • 9936 4600
  • ah@ah.dk
  • CELF - Center for erhv.rettede udd. Lolland-Falster
    Kringelborg Allé 7, 4800 Nykøbing F
  • 5488 8888
  • celf@celf.dk
  • Jordbrugets UddannelsesCenter Århus
    Damgårds Allé 5, 8330 Beder
  • 8747 5700
  • ju@ju.dk